Rupa Sebenar Proton Perdana 2014!!



Gambar yang saya perolehi ini dikatakan model terbaru pengganti Proton Perdana yang menggunakan model Honda Accord generasi ke-8. Sebelum ini kita dapat lihat beberapa spyshots yang masih bertampal mengenai Perdana 2014 ini.

Model ini akan menggantikan Proton Perdana sedia ada dan Inspira sebagai kenderaan rasmi Kerajaan, manakala versi limosin pula untuk PM dan TPM. Dikatakan Perdana 2014 ini akan berada di pasaran selepas 2 tahun keluaran yang pertama ini dengan rekaan Proton sepenuhnya.

Sekali imbas, rekaan hadapan seakan Saga FLX jika dilihat pada gambar ini. Apa pula pendapat anda mengenai Proton perdana 2014 ini?

sumber : funtasticko
Share this article :

+ comments + 7 comments

Tanpa Nama
1 Disember 2013 7:14 PG

x pasti nk komen ape. mcm perdana lama lg ok.

Tanpa Nama
5 Disember 2013 3:55 PTG

OK LAH TU MEMANG TAK BOLEH UBAH LEBIH.HONDA TAK BAGI.

Tanpa Nama
11 Disember 2013 3:29 PTG

dh tau honda x bg, nape x wat design sndr

11 Disember 2013 7:49 PTG

Copy Cat!

Tanpa Nama
12 Disember 2013 5:29 PG

Menyesal aku beli Honda accord..pakat nak tiru je Proton ni..

Tanpa Nama
12 Disember 2013 9:08 PTG

mana R&D proton?...tak buat kerja ker...amik jalan mudah aje nak perkenalkan model baru...hmmm

Tanpa Nama
13 Disember 2013 8:08 PG

proton perdana hanya ada market kecil. jadi sebab tu proton tumpu model2 seperti saga,exora, preve dan suprima juga p2-30a. Modal besar kalau nk buat perdana baru dengan design sendiri. banyak dah syarikat automotif rebadged model2 mereka sebab x nk keluar modal yg berskala besar tapi market kecil.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
www.azelery.com Info Automotif Tempatan Dan Antarabangsa
Copyright © 2007-2017 azelery.com - All Rights Reserved
Template Created by Shin Chan Published by Azelery
Proudly powered by Blogger