Satria Neo akan dieksport ke Jepun


Selepas berakhirnya KLIMS 2010, Pelancaran Saga FL, Satu lagi berita menarik di mana satu syarikat Jepun di petik pada 15hb lalu ingin mengimport dan menjual performance base car Proton iaitu Satria Neo. Ini merupakan susulan kejayaan Satria Neo memenangi beberapa siri rali peringkat antarabangsa baru-baru ini.

Satria Neo dijangka dijual pada harga RM60 ribu ringgit. Satria Neo S2000 juga akan dipamerkan pada pertunjukkan Tokyo Auto Saloon 2011. Syarikat talaan Proton iaitu R3 juga akan membuat kemunculan di sana dengan Satria Neo R3.

Satu perkembangan baik untuk Proton apabila sudah ada peluang untuk memasuki pasaran Jepun. Ini merupakan satu pengiktirafan untuk mereka kerana kita tahu Jepun telah lama maju dalam pembuatan kereta. Lepas ni bolehlah kita lihat mat-mat Jepun pakai Satria Neo lumba dekat Shuto highway dengan GT-R.(Via HD2)

artikel ini dipetik dari forum Carigold.com dan http://response.jp/article/2010/12/16/149392.html
Share this article :

+ comments + 15 comments

Tanpa Nama
23 Disember 2010 1:09 PTG

org jepun plak suka kereta kita? kita je gilakan sgt kete jepon..

Tanpa Nama
23 Disember 2010 1:15 PTG

proton dh lama pegi jauh, segelintir org2 kita masih di tahun 1996. dah byk perubahan proton. korang nk apa lagi? x abih2 kutuk.Perodua terang2 copy n paste kita diam je sebab kita suka buruk2 diri kita sendiri.

25 Disember 2010 11:31 PG

Gambar PANAS!! Exora Pelik dan Misteri di Gudang Proton!!

http://prodas.wordpress.com/2010/12/25/gambar-panas-exora-pelik-dan-misteri-di-gudang-proton/

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:13 PTG

proton savvy takde model FL ke?

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:14 PTG

sybas proton saya percaya mesti ramai rakyat jepon akan memilikinya....sekali lagi taniah kepada proton.

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:16 PTG

btol la savvy xde FL ke lme da sye tunggu model kompak savvy yg d FL kn.

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:17 PTG

saya rasa proton x kn mnggeluarkn model savvy untuk mnungu emas pde taon dpan.

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:18 PTG

hei klau mcm ni proton terkenal dkat ngara jpon la.syabas proton

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:22 PTG

pndapat sya savvy ptut d upgreatkn sperti model saga.d thiland savvy mmang top

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:25 PTG

skarang sye da tnjukkn kpade kwan sye yg proton mmng maju buktinya skarang, apabila dia mmperlekehkn model-2 proton...proton bleh!!!

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:28 PTG

saga,saga blm,waja,gen 2,wira,neo,satria,perdanasemua model sdah mngalami prubahan cma savvy shaja yg blum hnya dtukrkn gril, blakang shaja,bodukit.

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:30 PTG

proton mesti bolah klau x...xkn neo akn brade d jpon

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:31 PTG

ye,aku sokong

Tanpa Nama
25 Disember 2010 11:33 PTG

confirm accosories neo akn brtambah dkt jpon...

Tanpa Nama
27 Disember 2010 2:56 PTG

mesti lain je nanti neo nih. kalau dh ade website neo jepun nanti le tgk ape bezanya..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
www.azelery.com Info Automotif Tempatan Dan Antarabangsa
Copyright © 2007-2017 azelery.com - All Rights Reserved
Template Created by Shin Chan Published by Azelery
Proudly powered by Blogger